2022. augusztus 13., szombat

Karácsonyi linzerkarika

 

Karácsonyi linzerkarika

(Roxa receptje, a volt Jegeskávé oldalról, sajnos már megszűnt, ezért nem tudok linkelni.)

 

-          11 dkg zabpehelyliszt

-          11 dkg durumbúza liszt

-          3 dkg zabkorpa

-          Csipet só.

-          Fél zacskó szalalkáli

-          1 dl tej

-          1 tojás sárgája

-          5 dkg light margarin

-          Vanília aroma

-          Édesítő, kb. egy evőkanál

 

Ez az eredeti recept, régen ez alapján sütöttem, de idén kicsit változtattam rajta, DW lisztet is használtam hozzá, illetve margarin helyett kókuszzsírt és vajat tettem bele. (12 dkg DW 50%-os liszt, 5 dkg durumliszt, 5 dkg zabpehelyliszt, 3 dkg zabkorpa, illetve a margarin helyett 2 dkg vaj, 3 dkg kókuszzsír)

 

A liszteket, a csipet sót összekeverjük. A tejet felmelegítjük egy magas falú edényben (én mikróztam egy magas pohárban), beletesszük a szalalkálit. (nem lesz kellemes illata, és futni is fog, de a kész süteményen nem lehet érezni majd :) ) Beleöntjük a szalalkális tejet a lisztkeverékbe, majd hozzáadjuk a tojás sárgáját, a zsiradékot, a vanília aromát, édesítőt, és összegyúrjuk. Először úgy tűnik, mintha lágy lenne a tészta, de nekem aztán mindig szépen összeáll. Kb. 20 percre betesszük a hűtőbe. (nekem tovább is bent maradt.)

 

Elfelezzük a tésztát, folpack alatt kinyújtjuk kb. 3 mm vastagra, kiszaggatjuk, megkenjük tojásfehérjével, majd sütőpapírral kibélelt tepsiben, előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt megsütjük. Az eredeti recept 220 fokot ír, én gázon 4-5 fokozaton sütöttem.

Én saját készítésű alma és szilvalekvárral töltöttem meg őket.

 

Kb. 130-140 gr CH  között van a DW lisztes változat, (plusz a lekvár, vagy egyéb töltelék ch-ja) és kb. 70 darab (tehát összeragasztva 35 :) ) lett belőle. (a kcal kb. 1000 kcal az tésztában, plusz a töltelék)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése