2022. augusztus 13., szombat

Kenyér variációk

 

Kenyér variációk

 

50 deka liszt (bármelyik jó, én épp BL55-el sütöttem ezt),
kb 3 deci tej,(ebből vettem az élesztőhöz szükségeset)
2 deka élesztő, kevés cukorral, langyos tejben felfuttatva,
15 deka vaj,
1 teáskanál só (én nem szeretem jobban megsózva, a Barátnőm 2-t tesz bele)
magok (napraforgó, szezám, tökmag, meg amit szeretsz )
Mindent összekevertem a Tupper kelesztőtálban, lezártam, kipukkadás után újra kevertem (átgyúrtam) , majd a kikent-kilisztezett sütőtálba raktam, picit lekentem vízzel, bevágtam néhány helyen jó mélyen(!) betettem HIDEG sütőbe és 10 percig a legkisebb hőfokon kezdtem, mert itt az újrakelesztést be kellett fejezni, ez után kapcsoltam 175 fokra fel és békén hagytam kb 45 -50 percig :)
Amikor kíváncsi lettem, mennyire sült meg, megkopogtatva csodás hangja volt :)

Ez jelentette azt, hogy megsült :)
Ha valaki nem szereti a ropogós héjat, kenje meg hideg vízzel és rakja vissza a még forró sütőbe, tuti, hogy nem lesz kemény a héja, a belseje mindenképp gyönyörű lukacsos :)

Ezt a kenyeret akár maggal, akár anélkül alapnak tekintem :)

Változatok nálam:

1.)Ha kinyújtom a megkelt tésztát, nagyon apróra vágott vöröshagymával megkenem, pici bors és feltekerem, mint a bejglit :)

CSODÁS!!!

2.)Picurka kockákra vágott gépsonkával szórom meg és tekerem fel :)
3.)Jó minőségű kolbász bőrét lehúzom, azt vágom kis kockákra és rakom bele, majd feltekerem :)
4.) bármelyik változatot, ha nincs elég időm, 3-4 részre elosztva "kiscipók" vagy "kisebb rudak lehetnek és az is tökéletes :)A kicsikre elég kb 30 perc

Jó sütkérezést J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése