2023. január 20., péntek

Erdei gyümölcsös, tejfölös torta

 

Erdei gyümölcsös, tejfölös torta

Hozzávalók a tésztához:

250 gr Kamut liszt

25 gr DW 1:4 negyedannyi édesítő

80 gr vaj

50 gr tejföl

1 egész tojás

1 cs sütőpor

1 cs cm vaniliás cukor

 

Ezeket össze kell gyúrni, 26 cm átmérőjű  – vajas-lisztes -  kerek tortaformába kell nyomkodni a tésztát úgy, hogy az oldalára is kerüljön. Nem érdemes gyúródeszkán nyújtani, mert nem lehet, én kézzel, meg sima aljú pohárral szoktam szétnyomkodni. Ha kész van, mehet a hűtőbe pihenni, amíg elkészül a krém.

 

Hozzávalók krémhez:

 

500 ml csillagtej

3 csomag vaniliás pudingpor

40 gr DW 1:4 negyedannyi édesítő (eredetileg átszámítva 50 gr kellene, de szerintem a 40 is elég)

800 gr tejföl

2 cs cm vaniliás cukor    (Miután megtapasztaltam, hogy a van.cukor oldotta a pudingport – hiába tettem

bele 1 csomaggal többet -, az 1 db után váltottam vanilia kivonatra. Másoknak is  javaslom, hogy a cm vaniliás cukrot csak szilárd – pl.tészta – dolgokba tegyék)

 

Pudingot a tejjel és édesítővel felfőzzük, még melegen belekeverjük a tejfölt és a vanilia kivonatot.

 

Kivesszük a hűtőből a tésztát, beleöntjük a krémet és elsimítjuk.

500 gr fagyott erdei gyümölcsöt rászórjuk, majd 170°C-ra előmelegített sütőben, alsó-felső lángon 70 percig sütjük. Félidőben lehet a tetejére fóliát tenni, hogy a gyümölcsök ne égjenek meg.

Nem kell megijedni, 70 perc után még remegni fog a krém, de ahogy hűl, úgy szilárdul. Amikor kihűlt, mehet a tetejére tortazselé (én 2 tasakot használtam). Hűtőben hagyjuk teljesen megszilárdulni.

 

Az eredeti recept sima liszttel és cukorral készült, ezeket kellett csak lecserélni, de a Kamut liszt megkívánta a tejfölt, mert nem állt össze a tészta. Ha valakinek így is kemény, tejföllel lehet még puhítani. De óvatosan, mert ha nagyon puha, akkor nem marad meg a tészta a forma szélén.

 

Mivel a DW 1:4 és a csillagtej nem számolós, 16 szeletre osztva 1 szelet 14,05 gr CH-t tartalmaz.

 

Jó étvágyat kívánok! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése