2023. január 24., kedd

Sajtos stangli kovászosan

 Sajtos stangli kovászosan Károlyné Ilona Kis-Juhász 2015.06.04. Recept: Reggel 11-kor előtésztát kavartam az alábbiakból: 2,5 ek kovász 1 dl langyos tej 1 mk cukor 10 dkg liszt. Délután 3-kor kezdtem neki a tésztának. 40 dkg lisztben elkevertem 1 tk sót, elmorzsoltam benne 10 dkg sertészsírt. Közepében mélyedést képeztem, beleütöttem 1 tojást, hozzáadtam az előtésztát, és 1,8 dl tejjel összeállítottam a tésztát. Hozzáadtam 5 dkg reszelt trappista sajtot, majd pihentettem 20 percig. Utána hólyagosra dagasztottam. Kelesztőtálba tettem, majd beraktam a hideg sütőbe keleszteni. 20 percenként átmozgattam kétszer, majd egyszer hajtogattam. Még kelesztettem úgy 40 percig, amíg szépen megkelt. A tésztát lisztezett deszkára raktam, 5 részre osztottam, mert jó nagy stanglikat akartam (lehetne akár 8 részre is osztani). Cipókat formáltam belőlük, és pihentettem őket 10 percig. Egyenként göngyörgettem őket, majd ismét pihentettem 10 percig. Kör alakúra nyújtottam akkora átmérőre, amilyen hosszú stanglikat akartam készíteni. Feltekertem őket rúd formájúra, és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket. Még így kelesztettem legalább fél óráig. Begyújtottam a sütőt, és 180 fokig előmelegítettem. Közben a stanglikat kétszer lekentem pici tejjel felvert tojással, és megszórtam őket reszelt trappista sajttal. 30 percig sütöttem, amíg szép aranysárga lett a teteje. Kivettem, és rácson hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése