2023. január 20., péntek

Gonosz hóemberek - Fűszeres kekszgolyók sütés nélkül

 

Gonosz hóemberek - Fűszeres kekszgolyók sütés nélkül

A most következő süti ötletét Pinteresten láttam, mert egyébként nagy rajongója vagyok ennek a fórumnak is. Többször készítettem már ezt a hóembert, bár itt a blogon még nem számoltam be róla.  Az első alakalommal a kis kalapjuk mini Oreo kekszek voltak, most pedig a cukormentesség miatt lett dió.

A süti belsejéhez saját ötletet találtam ki, nem azt, ami az eredeti receptben van.

Tekintve, hogy nálam már egy ideje tombolnak a fűszeres sütik, természetesen ez most is előkerült,  mézeskalács fűszerrel és szuper fincsi zabkeksszel.

Előre jelezném, hogy az én hóemberkéim nem úgy néznek ki, mint ezek az eredeti prototípusok. Az enyémek valamiért úgy döntöttek, hogy inkább gonosz hóemberek lesznek.

http://receptguru.cafeblog.hu/files/2017/11/50954b0c105104d5bbb3660c09e8648c-e1511720214364.jpg

A recept rendkívül egyszerű, egyedül a mártás folyamata tart kicsit tovább, de így is kb. 35-40 perc alatt elkészül.

Hozzávalók 7 db hóemberhez

110 g keksz (nálam cukormentes Gullon zabkeksz)

100 g vaj

1 mokkáskanálnyi mézeskalács fűszerkeverék

Nekem nem volt szükséges több édesítésre, de ha szeretnél tehetsz a tésztába.

 

Mártáshoz és díszítéshez:

kb. 200 g fehércsokoládé (nálam cukormentes)

amennyiben szükséges 1-2 evőkanálnyi olaj

egy kockányi ét vagy tejcsoki

A hóember orra nálam piros festékkel színezett fehércsoki, ami még korábbi alkalomról maradt, de lehet venni narancssárga csokit is. Az ugyan nem cukormentes, de szerintem ennyi belefér még egy diétába is.

Szárított sárgarépa, vagy normál sárgarépa darabkával is helyettesíthető. Annyira kicsi kell belőle, hogy nem viszi el az ízét. Korábban volt, hogy sárgarépával díszítettem ilyen édességet.

http://receptguru.cafeblog.hu/files/2017/11/duhos-hoember.jpg

Elkészítése:

A kekszet ledarálom, hozzákeverem a fűszerkeveréket és összegyúrom a puha vajjal. 7 db egyforma golyót formázok belőle, majd hűtőbe teszem pihentetni kb. 15 percre.

Ez idő alatt vízgőz felett elkezdem felolvasztani a csokit. Mivel ez egy kis mennyiségű csoki, azért hogy ne terüljön szét porcelán müzlis tálkába teszem, vagy választhatsz egy szélesebb szájú bögrét is.

A tálka alja ne érjen bele a forró vízbe, csak a gőz érje. Kevergetés mellett kb. 10 perc alatt szépen felolvad. Most jöhet a mártás, használhatsz mártóvillát (bonbon készítő eszköz), vagy normál villát. Ha kicsit hígítanál a csokin, hogy szebben folyjon, akkor egy kevés szoba hőmérsékletű olajat lehet bele önteni.

Fontos, hogy a golyókba nem szúrom bele a villát, mert széteshet, csak belepottyantom a csokiba, aztán kihalászom.

A hóember talpa úgy készül, hogy egy kanállal sütőpapírra (a sütőpapír azért jó, mert dermedés után könnyen eltávolítható lesz) körkörös mozdulattal teszek egy kis csokit, majd erre jöhet a mártott golyó. A fél diót pedig még ilyenkor odanyomom, amikor a csoki még nem szilárdult meg.

Amikor minden hóembert csokival kimártottam, visszateszem a hűtőbe dermedni, közben megolvasztom az arcához használt csokikat, majd a megszilárdult golyókra arcot rajzolok.

Ne feledd, hogy én nem éppen vagyok kézügyes, neked ennél sokkal szebb is lehet. :)

http://receptguru.cafeblog.hu/files/2017/11/fehercsokis-hoember.jpg

Amennyiben tetszett a recept, további recepteket találsz a blogon, valamint híreket érdekességeket a Facebook és Instagram oldalamon.

A Recept Guru csevegő csoportot azoknak az olvasóimnak ajánlom, akik szívesen beszélgetnek a témáról.

http://receptguru.cafeblog.hu/

https://www.facebook.com/receptguru/

Recept Guru csevegő csoport

https://www.instagram.com/recept_guru/

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése