2023. január 24., kedd

Panettone

 Panettonet sütöttem ma, egy kis gyakorlat karácsony elôtt, mert még sosem csináltam, de imádom😍 Isteni finom lett és foszlós, 2db 1 kg-os csokis mazsolás, de karácsonyra kandírozok hozzá narancs-, és citromhéjat, meg majd szépen megdíszítem a tetejét, szerintem nagyon szuper karácsonyi ajándék lesz az ismerôsöknek👌 http://mattsgonefishing.tumblr.com/ A dagasztógépet végig alacsony fokozaton használjuk, hogy elkerüljük a tészta túlmelegedését. Elsô tészta: 480g kenyérliszt 10g diasztatitus malátapor (én kihagytam) 150g Madre 240g víz 78g tojássárga (nagyon hideg) 130g cukor 170g vaj (szobahômérsékletû) Elôször összekeverjük a lisztet, vízet, Madrét, malátát és 10 percig dagasztjuk. Ezalatt egy másik edényben összekeverjük a tojássárgákat a cukorral, majd apránként a tésztához adjuk, mindig egy keveset, ez is kb 10 perces dagasztás, addig, amíg minden jól összeáll. Ezután adagoljuk hozzá a vajat, szintén apránként és ez is egy 10 perces dagasztás lesz. A tésztának erôsnek és egynemûnek kell lennie, szépen feltekeredve a dagasztókarra. A dagasztás után a tésztát egy tárolóba tesszük, amiben van elég helye triplázódni, és egy meleg helyen hagyjuk kelni 12 órát. Második tészta: 120g liszt 20g cukor Elsô tészta Ezeket 10 percig dagasztjuk. 100g cukor 156g tojássárga 8g só 230g vaj 40g méz 150g tegcsoki, 150g étcsoki törve (opcionális, bármi mehet bele, én csoki chipset és mazsolát raktam) Egy edényben összekeverjük a tojássárgákat és a cukrot és ugyanúgy, mint az elôzônél a tésztához adagoljuk, az utolsó pár kanálhoz hozzákeverjük a sót és úgy adjuk a tésztához, összesen kb 10 perc dagasztás. Ezután jön a vaj, szintén, mint az elsô tésztánál, apránként, 10 perc dagasztással. Nem kell aggódni a túldagasztás miatt. Majd hozzáadjuk a mézet, csokikat és szépen hagyjuk elkeveredni. A munkafelületet, ahol formázni fogunk, bekenjük olajjal, kettémérjük a tésztát (1040g egy), és hagyjuk pihenni 20 percig. Szép feszes cipókat formázunk és belerakjuk a papírformába. Hagyjuk kelni 6-8 órát, kb 1 centivel kell a forma fölé kelnie. A forma mérete kb. 11cm széles és 18,5cm magas. (én egy szatyorba raktam és megkötöttem a tetejét, hogy ne érjen hozzá) Ha megkelt keresztben bevágjuk a tetejét és 175 fokos elômelegített sütôben sütjük 45-50 percig. A tészta belsô hômérséklete 93 fok, amikor kész. A sütés után azonnal átszúrjuk és lógatva hagyjuk kihûlni 8-12 órát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése