2023. január 20., péntek

Fűszerezd a linzered

 

Fűszerezd a linzered, ha jót akarsz!

Karácsonyi fűszeres illatfelhő van nálunk mostanában, ami fahéjat, csillagánizst, mézeskalács fűszert, szegfűszeget jelent, na meg persze gyömbért és narancsot.

Ennek az erdei lekváros linzernek egy módosított változata következik most. Anyuék egészen belejöttek mostanában a lekvárfőzésbe, mert idén a szokásos eper- és barackon- kívül fahéjas szilvalekvárt is csináltak. Engem is megleptek egy üveggel ebből a finomságból. A klasszikusan ismert extrém sűrű szilvalekvárt és nem szeretem, de ez egészen más, állagra ugyanolyan mind egy barack, vagy eper, de az a csipetnyi fahéj, ami benne van nagyon feldobja. Talán emiatt lett most ez az új kedvencem, és a most következő recept méltó a felhasználására. Még egy érdekesség, ez az úgynevezett pödrős fajta, ez azt jelenti, hogy a szilva héját is belefőzik a lekvárba, de a végén nem passzírozzák le, hanem benne vannak a darabkák, egyáltalán nem zavaró, hiszen az is puhára főtt. 

http://receptguru.cafeblog.hu/files/2017/11/fuszeres-linzer.jpg 

Akkor most térjünk rá az elkészítésére:

Hozzávalók 1 adaghoz (kb. 16-18 db lesz belőle):

250 g liszt (tk. tönkölylisztet használtam)

125 g vaj (hideg)

90 g cukornak megfelelő édesítő (sztíviával kombinált eritritet használtam)

1 tojás

1 ek mézeskalács fűszerkeverék

1 csipet só

Összeállításhoz és díszítéshez:

200 g lekvár, én a korábban említett fahéja szilvalekvárt használtam

porcukor vagy édesítő (sztíviával kombinált eritritet használtam)

A lisztet összekeverem a száraz hozzávalókkal, majd belemorzsolom a vajat, a tojással addig gyúrom, amíg össze nem áll, ekkor fóliába csomagolva fél óráig hűtőben pihentetem.

Lisztezett deszkán 5 mm vastagra nyújtom, majd korongokat szúrok ki és a felénél a tetejébe apró csillagokat és sütibaba formákat szúrok ki.

185 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütöm. Miután kihűlt betöltöm lekvárral és édesítővel megszórom. 

Nálunk elképesztő sikere volt, már megjött a rendelés, hogy karácsonykor ilyen biztosan legyen! :)

http://receptguru.cafeblog.hu/files/2017/11/szilvalekvaros-linzer.jpg

Amennyiben tetszett a recept, további recepteket találsz a blogon, valamint híreket érdekességeket a Facebook és Instagram oldalamon.

A Recept Guru csevegő csoportot azoknak az olvasóimnak ajánlom, akik szívesen beszélgetnek a témáról.

http://receptguru.cafeblog.hu/

https://www.facebook.com/receptguru/

Recept Guru csevegő csoport

https://www.instagram.com/recept_guru/

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése