2023. január 24., kedd

Rozsosított kenyerem

 Rozsosított kenyerem Kis-Juhász Károlyné Ilona, 2015.02.24-én felrakott kenyér Készítése: Tegnap este 2 ek kovászt megetettem 2 ek fehér tönköly liszttel, kevés vízzel, hogy galuska sűrűségű legyen. Reggel adtam hozzá 10 dkg finomlisztet, 0,3 dl langyos tejet és 0,7 dl langyos vizet. Jól elkevertem. 3 óra múlva egy tál aljára ráhintettem 2 tk sót, beletettem a liszteket (10 dkg fehér tönköly lisztet, 5 dkg finomlisztet, 5 dkg réteslisztet, 5 dkg teljes kiőrlésű rozslisztet, 7,5 dkg teljes kiőrlésű búzalisztet), továbbá 1 ek amarántot. Hozzáadtam a kovászt, 0,5 dl langyos tejet és 1,5 dl langyos vizet. Jól elkavartam, magára hagytam 10 percre, majd beledolgoztam 2 dkg puha vajat, és jó alaposan kidagasztottam. Hideg sütőbe tettem a kelesztő tálba rakott tésztát. Egy óra múlva ellapogattam, hajtogattam, tovább kelesztettem egy órát, majd kézzel többször körbe-körbe aláhajtogattam a tésztát a szélétől a közepe felé. Újabb 1 órát kelt, majd veknit formáztam belőle, és sütőpapírral bélelt jénaiba tettem. Rátettem a fedelét, és így kelesztettem 2,5 órát. Előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Közben a tésztát vízzel permeteztem, enyhén meghintettem liszttel, és 3 helyen bevagdaltam, nem túl mélyen. 55 percig sütöttem fedéllel, majd további 5 percig fedő nélkül. Kivettem a sütőből, majd a jénaiból a kenyeret, és rácsra tettem hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése