2023. január 24., kedd

Rozskovászos tönkölycipó

 Rozskovászos tönkölycipó Edit Mészáros, 2014. szeptember 7., 23:55 Rozskovászos tönkölycipóEdit Mészáros, 2014. február 22., 11:09Azzal kezdeném,hogy a jó kovászos kenyérhez elengedetlen az aktív kovász.Tapasztalatom szerint az egy heteskovász a legjobb kezdetnek.Minden sütésnél elcsípek egy darabot a már bekevert kovászból és hozzáadom az anyakovászhoz,így egyre ízletesebb lesz a kenyerünk.Hozzávalók 1kg-oc cipóhoz: 10 dkg aktív rozskovász15 dkg rozsliszt15 dkg vízA hozzávalókat este fakanállal összekevertem ,lecsuktam a tálat és meleg helyen hagytam reggelig pihenni.Reggelnagyon szép telt,aktív kovászt kaptam.Ez eddig nem volt nagy munka További hozzávalók : 25 dkg tönköly fehérliszt25 dkg rozsos kenyérliszt5 gramm köménymag17 gramm só260ml kézmeleg víz/ liszttől függ,de ez a minimum,lehet több/az összes kovász A hozzávalókat bedagasztottam,és enyhén kiolajozott kelesztőtálba tettem.Fél óra múlva átmozgattam körös körbe a tésztát,és hagytam még fél órát kelni.Letelt az egy óra,kiborítottam a tésztát enyhén lisztezett deszkára,szép bársonyos lett,nem egész duplájára kelt,átgyúrtam,pattogtak a légbuborékok,majd cipóra formáztam.Kilisztezett konyharuhával bélelt tálba tettem kelni,aminek az átmérője 17 cm volt.Ez azért fontos,hogy a tészta felfelé növekedjen,ne szélességében.A tésztát picit meglisztezem,ráhajtottam a konyharuhát és betettem a hűtő alsó polcára.Amíg munkában voltam a tészta szépen megkelt a hidegen a duplájára,ez 8 óra volt.Este hazajöttem,kivettem a tésztát,hagytam,hogy átvegye a szobahőmérsékletet,ez idő alatt felmelegítettem a sütőt 250 fokra a vaslábassal együtt.Majd óvatosan átborítottam a forró vasba a tésztát,bevagdostam,lespricceltem vízzel,és betettem a sütőbe.Sütöttem 8 percig 250 fokon,majd levettem 230-ra és még 32 percig sült.Levettem a fedelet,és egy illatos,ropogós cipócska lesett rám nagy örömömre.Sok sikert,jó étvágyat hozzá

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése