2023. január 24., kedd

Spenótos pita

 Spenótos pita Elenatol. Hozzávalók,tészta: Nem mértem de elronthatatlan. Kb. 1/2 kg liszt,fele rétes fele BL 55-ből. Érett kovász jó kanálnyit és annyi vizet,hogy rétes állagú legyen. Nekem van egy spricnim amiben ecetet tartok,/mert ez mindenhez jó/,így két spric ecetet,sót is jól összedolgoztam..Amíg készítettem a spenót hozzávalókat,pihent egy kicsit. kb. 1 órát. Töltelék lehet bármi: sütőtök,póréhagyma, de én a spenótosat imádom. Tehát : A megmosott spenótot ,kb.1 kg. lelehet forrázni is de én most nem tettem csak simán jó apróra összedaraboltam. Újhagyma zöld részét 4 csomónyi,friss petrezselyem,de bármi ami zöld és szeretitek ezt ide bele lehet tenni. Túró amennyit szeretnél , vagy feta,nem baj ha sok.4 tojást jól felverni és ezt az egészet só bors hozzáadásával összemorzsolni.Picit levet enged ,de nem baj. A tésztát 8 pici gombócokra gyúrtam és rétegenként, nyújtás oliva olajozás töltelékezés.Nekem ez két tepsinyi lett.4 vagy 5 réteg tészta de Lehet spirálva is körkörösen tölteni . ahogy tetszik. A végén villával szurkálni,víz spric,előmelegített sütőbe sütni, mérsékelni 230 fokról 200-ra és kb egy órát sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése