2023. január 20., péntek

Klasszikus belga gofri

 

 

Klasszikus belga gofri – Okos szénhidrátokkal

 

http://receptguru.blogcdn.p3k.hu/files/2018/02/belga-gofri-1-e1519590741505.jpg

Mit is érdemes tudni az igazi belga gofriról?

Korabeli feljegyzések szerint már a 10. században is készítettek gofrit, vagyis annak egy elődjét, a vaslapok között sült édes kenyértésztát. Ez akkor még sima felületű volt, rácsos megjelenése a 16. században jelent meg először. Kimondhatjuk, hogy talán ez volt ez egyik első street food, hiszen az utcai árusok is gyakran készítették, elsősorban vallási ünnepek alkalmával.

Rendkívül sokféle változata van, így találkozhatunk gaufre, wafel és Waffel elnevezésekkel is.

Én most egy élesztős változatot, a híres liege-i gofrit készítettem el. Valami csodásan finom.

http://receptguru.blogcdn.p3k.hu/files/2018/02/belga-gofri-e1519584834303-600x314.jpg

Itt jött a nagy feladat, hogy némi kompromisszummal elkészítsem az én diétabarát gofri változatomat.

A hétvégét így kísérletezgetéssel és receptfejlesztéssel töltöttem. Alapvetéseim, hogy cukor nem lehet benne, hiszen az mindenképp kizárandó. Ezután következik, hogy a liszt részét hogyan lehetne annyira módosítani, hogy élettanilag még jó legyen, tehát a finomliszt aránya ne legyen túl magas, viszont még kellőképpen finom legyen. Ez alapján fogadjátok sok szeretettel az én IR – barát belga gofri receptemet.

Hozzávalók (4-6 nagyobb db-hoz):

200 g liszt (50%-50% finomliszt és teljes kiőrlésű tönkölyliszt)

30 g vaj

40 g cukornak megfelelő édesítés (én eritritet használtam)

1 teáskanál vanília kivonat

4 g szárított élesztő

20 ml tejszín

3 g só

1 m-es méretű tojás

 

Díszítéshez:

250 ml habtejszín 

1 tasak habfixáló

200 g gyümölcs (vegyes erdei gyümölcsöt használtam)

1-2 teáskanál citromlé

50 g magas kakaótartalmú csokoládé

2 evőkanál cukornak megfelelő édesítőszer (én eritritet használtam)

http://receptguru.blogcdn.p3k.hu/files/2018/02/belga-gofri3.jpghttp://receptguru.blogcdn.p3k.hu/files/2018/02/belga-gofri-1-e1519590741505.jpg

Elkészítése:

A lisztet a sóval, az édesítővel és a szárított élesztővel összekeverem, majd hozzáadom az olvasztott vajat és a tejszínt is. Robotgéppel morzsásra keverem, majd hozzáadom a tojást is és összegyúrom. Kevés nedvesség kell bele, de mivel a tojás mérete eltérő lehet, amennyiben szükséges egy kevés tejszín még adható hozzá.

A tésztát fóliába csomagolom és egy éjszakán át pihentettem. Nem kell hűtőbe tenni.

Felmelegítem a gofrisütőt, közben a tésztát átgyúrom és 4, vagy 6 egyenlő részre osztom. Majd a sütőben pár perc alatt ropogósra sütöm. A sütőből kivéve rácsra teszem, itt hagyom hűlni pár percet. Ez azért fontos, mert így szellőzik, miközben hűl, így a külseje ropogós marad, nem puhul be.

A díszítéshez a tejszínt habbá verem, az erdei gyümölcs felét kiolvasztom, 10 ml vízzel  összeforralom, majd pürésítem, édesítem, hozzáadom a gyümölcs másik felét is és rövid ideig átmelegítem. Végül egy kevés citromlével ízesítem a langyosra hűlt gyümölcsöt.

A csokit felolvasztom, majd tasakba töltöm. A tejszínhabot habzsákba töltöm és  és tálaláskor a gofrit díszítem vele, majd mehet rá a csoki és a gyümölcs is.

 

Amennyiben tetszett a recept, további recepteket találsz a blogon, valamint híreket érdekességeket a Facebook és Instagram oldalamon.

A Recept Guru csevegő csoportot azoknak az olvasóimnak ajánlom, akik szívesen beszélgetnek a témáról.

http://receptguru.cafeblog.hu/

https://www.facebook.com/receptguru/

Recept Guru csevegő csoport

https://www.instagram.com/recept_guru/

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése