2022. október 13., csütörtök

Hajtogatott tepertős pogácsa Limarás:

 Hajtogatott tepertős pogácsa Limarás:  2 dl tejföl  1 dl tej  1 tojás  2 tk. só  3-4 ek. bor  12 dkg vaj vagy margarin  60 dkg liszt  1 tk. cukor  25 dkg kovászolt kovász   40 dkg darált tepertő A fenti anyagokból a tepertő kivételével, géppel tésztát dagasztattam, majd hagytam 30-40 percig kelni. ( mikró, vagy langyos sütő) Ezután kinyújtottam, először duplán, majd szimplán hajtogattam. Azaz a kinyújtott tésztát megkenem egy adag tepertőkrémmel, megszórom frissen őrölt borssal. Gondolatban három részre osztom, jobbról és balról is a középső részre hajtom. Az így kapott csíkot megint megkenem tepertővel, majd a tésztát fentről és lentről is a közepéig visszahajtom, majd még ezt is félbehajtom. Egy nagyobb tállal letakarom és hagyom 30- percig pihenni, A hajtogatást és tepertővel lekenést még 2x megismétlem, közte 30 perc pihentetéssel. Végül jó ujjnyi vastagra kinyújtom, a tetejét berácsozom. Kb. 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatom. A rétegek szépen látszódnak. A kiszaggatott pogácsákat sütőpapírral kibélelt tepsire ültetem, hagyom őket 20- 30 percig pihenni. Megkenem tojással a tetejüket, ügyelve, hogy ne csorogjon le az oldalán, mert akkor nem tudnak szépen felemelkedni. 180-190 fokos sütőben kb. 15-17 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése