2022. október 16., vasárnap

Krumplis kovászos kenyérkém /2 kilós/

 Krumplis kovászos kenyérkém /2 kilós/ Edit Mészáros, 2015. január 5., 19:55 Hozzávalók: 1kilo BL 80 20 deka főtt krumpli 4 deci enyhén sózott krumpli főzőleve 4 kiskanál só 3 kanál olaj 15 deka kovász 45 deka kovászos öregtészta Bedagasztom a hozzávalókat.Először simára keverem a kovászt a langyos krumplilével,majd hozzárakom a tobbi hozzávalót. Jó egy órán át kelesztem,közben egyszer félidoben kifordítottam a tésztát,és enyhén átgyúrtam,inkább gombolyítettem. Ez után kétszer hajtogattam fél óránként. Megformáztam,majd hagytam duplára kelni. A jénaiban kelt,sutopapír alá 2 spricc víz,a jénai tetejébe is,így hagytam kelni. Bevágtam 10 perccel a bevetés elott,jol lefujtam vízzel,majd 250 fokon légkeverésen sutottem 15 percig,majd 220 fokon még egy órát. Nagyon finom,a liszteket természetesen lehet variálni,jó étvágyat kívánok :) Itt a link a fotoalbumhoz is,ahogy készult. https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.568023773332967&type=1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése