2022. október 14., péntek

kovis krumplis pogácsa

 Anyukám krumplis pogija átreformálva kovisra, és részben tk rozslisztesre.  Recept: ~ 70 dkg liszt (ebből 20 dkg tk rozsliszt) ~ 20-25 dkg kovász (hűtős) 2 dl tejföl 8 dkg burgonyapehely - mert épp nem volt itthon egy szem krumpli sem  1 tojás bele, és 1 kenni majd. 1-1,5 kanál só 10 dkg margarin, és 10 dkg zsír 10 dkg reszelt sajt (lehet akár füstölt is) 10 dkg sajt a tetejére Só nélkül összedolgoztam, 15-20 perc pihi után sóval dagasztottam, 4x félóránként hajtogattam, az utsó hajtogatásnál ráreszeltem 10 dkg sajtot, ezzel hajtogattam. Kelesztés 1,5 óra kb. !!!!! ,de Én itt raktam be a hűtőbe, es reggel vettem ki... Lementünk a Miával shoppingolni - kicsit tovább maradtunk, de hála nem kelt túl a tészta. Kinyújtottam, szaggattam - azaz kockákra vágtam, tojással kentem, sajttal szórtam, és csak addig pihentek a tepsiben, amíg a sütő 180-190 fokra bemelegedett a vizes edénnyel Kb. fél óra alatt megsült. Finom!!!! 👌👌👌Csak fehér liszttel is lehet csinálni, akkor még pillepuhább lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése