2022. október 16., vasárnap

madártej szelet

 

Madártejszelet

 

(Roxa receptje, az azóta megszűnt Jegeskávé oldalról)

 

-          15 dkg zabpehelyliszt (nálam: 10 dkg zabpehelyliszt, 5 dkg DW zero liszt)

-          5 dkg durum liszt

-          5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (nálam: 5 dkg DW 50%-os liszt)

-          3 dkg light margarin (nálam: 2 dkg vaj, 1 dkg kókuszzsír)

-          1 csipet só

-          1 egész tojás

-          Folyékony édesítő

-          1 dl langyos tej

-          Fél csomag (8 gr.) szalalkáli

 

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk (előtte a szalalkálit „felfuttatjuk” a meleg tejben),   4 (nagyon vékony, kb. 2 mm-es) lapot nyújtunk belőle, majd egy tepsi hátulján, előmelegített sütőben, kb. 7-8 perc alatt megsütjük. (a tepsi hátulját vékonyan kikenjük vajjal, vagy olajjal)

 

Krém:

 

-          2 tojásfehérjét porédesítővel (nálam: csipet sóval) habbá verünk, félretesszük.

 

Kimérünk:

 

-          6 dl tejet

-          2,5 dl vizet

-          1 evőkanál folyékony édesítőt

 

-          2 tojás sárgáját

 

-          2 csomag vaníliás pudingport

 

-          Kb. másfél evőkanál folyékony édesítőt

 

-          Kb. egy-két evőkanálnyit a kimért vizes-tejes cuccból

 

Kézi mixerrel habosra keverjük, majd egy edénybe öntjük, és folyamatos keverés mellett sűrűre főzzük.

Az eredeti recept szerint MÉG FORRÓN belekeverjük a krémbe a felvert tojásfehérjét, majd megtöltjük a krémmel a lapokat.

Én a krémből kivettem kb. 2-3 merőkanálnyi adagot, és adtam hozzá 2 dkg magas kakaótartalmú étcsokit, jól elkevertem. A tojásfehérje habot elharmadoltam, 1/3 ment a csokis krémhez, a többi a vaníliáshoz, végül megtöltöttem a lapokat.

 

Az egész sütiben kb. 200-205 gr CH van. Nem kevés, de szépen beosztva szerintem simán jó :)

A kalóriája (az eredeti recept szerint) kb. 1700 kcal, az egész sütiben. Ez sem kevés, de leosztva nem annyira vészes :)

 

Nekem 24 kocka lett, 20x30-as lapokat sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése