2022. október 14., péntek

Kovászos rozscipók ragu és krémlevesekhez

 Kovászos rozscipók ragu és krémlevesekhez Edit Mészáros, 2014. október 12., 16:06 Hozzávalók:  20 dkg rozskovász  30 dkg BL 80 liszt  35 dkg tk. rozsliszt  1 ek. sikér  2 tk. só  2 ek. olaj  csipet aszkorbinsav  1 tk. barnacukor  2,5-3 dcl víz  10 kovászos nyanya  Este bekevertem az előtésztát 20 deka rozskovászt 2 deci langyos vízzel és 20 deka rozsliszttel.  Reggel hozzáadtam a többi hozzávalót,majd bedagasztottam.  Olajos tálban kelesztettem duplájára,ez nálam egy óra volt.  Enyhén lisztezett deszkán meghajtogattam feszesre a tésztát,eléggé lágy volt a tészta,majd zsemléket formáztam belőle 3 darabot.  Formázás után jó fél órával már mentek is a gőzösített sütőbe légkeverésen 250 fokon 10 perc,200 fokon 10 perc,és 180 fokon szintén tíz perc.Félidőben kivettem a formát a vízzel.Sülés után megvártam míg lanygyosra hűlnek,kalapját levágtam,a cipót kibeleztem,és még visszatettem 8 percre 200 fokos sütőbe.  Forró ropogós csészét kaptam a finom pulykaraguhoz.  Sok sikert az elkészítéshez és jó étvágyat :)  Alaprecept Limara rozskovászos cipója tiszta kovásszal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése