2022. október 14., péntek

Kőtt (kelt) palacsinta

 Kőtt (kelt) palacsinta Ma még a nagytakarítás a hangsúlyos feladatom, közben többször eszembe jutott anyu, és az ő kőtt (kelt) palacsintája, amit akkor is nagyon szerettem. Ő ugyan élesztővel készítette, de gondoltam, most megpróbálom kovásszal. Még kora délelőtt ki is kavartam, fél 1-kor sütöttem ki, kelt vagy 3,5 órát. A kisült palacsintából az egyiket fahéjas porcukorral töltöttem meg. Majd a készülő diós bejglim töltelékéből lecsíptem egy kanálkával a másik megtöltésére. Hát mit mondjak, mennyei volt. A recept: 25 dkg liszt 5 dl tej 2 tojás 1 mk só 1 ek cukor 2 ek kovász 1 közepes alma reszelve 1 banán reszelve 1 ek olaj Egy tába beleszitálom a lisztet, hozzáadom a sót és a cukrot. Kis mélyedést képzek, beleütöm a tojásokat, hozzáadom a kovászt, és miközben kevergetem, részletekben öntöm bele a tejet. Csomómentesre keverem. Megpucolok egy almát, és nagylyukú reszelővel belereszelem a tésztába, majd ugyanezt teszem a banánnal. Belekeverek egy evőkanál olajat, majd 3-4 órát hagyom kelni. Palacsinta sütőben szépen megsütm. Kezdetben normál palacsinta sűrűségű volt, a végére jól besűrűsödött, de nem higítottam. Ezek után azt mondom, az élet szép!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése