2022. július 29., péntek

C a k e p o p

 

C a k e  p o p

 

Imádom ezt a sütit, mind a kinézetét, mind pedig az ízét…. :) Még „előző életemben” elkészítettem az eredeti recept alapján is, nem egyszer, hát az valami hihetetlen finom…. Én konkrétan hasfájásig ettem magam belőle…. :) És ami igazi nagy elismerés volt, hogy életem párja, aki nem eszik meg semmilyen süteményt, csakis kizárólag a csokit, azt viszont tonna számra tudja tömni magába (és egy dekát nem hízik…. Szóval igazi máslista…. :D ), szóval ő is megállás nélkül kapkodta a kis sütinyalókákat, és nem győzte mondani, hogy ez mennyire jó :)

Most gondoltam, hogy csinálok egy próbasütést, és kipróbálom, hogy vajon mennyire lehet egészségessé, diétássá varázsolni ezt a finomságot. Azt hiszem sikerült, szóval szilveszterre jöhet a teljes adag :)

 

Az eredeti recept, amit már többször elkészítettem, és nagyon bevált, így most is ez alapján indultam ki…

 

http://www.oetker.hu/oetker_hu/html/default/debi-8bnbkg.hu.html

 

Én most első próbálkozásra (már, ami az átalakítást illeti) negyedeltem az adagot:

 

Hozzávalók a tésztához:

 

-          1 db tojás

-          25 gr zabpehelyliszt (legközelebb DW liszttel csinálom, mert így egy kicsit tömör lett)

-          5 gr kakaópor

-          Fél kiskanál szódabikarbóna

 

Ezenkívül:

 

-          25 gr étcsoki

-          Egy kis „lötyi” tej

-          Édesítő (nálam folyékony)

-          Rumaroma

-          25-30 gr mascarpone, vagy egyéb krémsajt (eredeti recept szerint narancs vagy baracklekvár, de nekem volt maradék mascarponem, amit el kellett használni, így azt tettem bele :) )

 

Mázhoz:

 

-          kb. 3 dkg étcsoki

-          kb. fél teáskanál kókuszzsír vagy vaj (enélkül is jó)

-          egy kis „lötyi” tej

 

Díszítéshez:

 

-          kókuszreszelék

-          darált dió

-          mandula

-          apróra vágott aszalt gyümölcs, stb.

 

A tészta száraz hozzávalóit elkeverjük, a tojást robotgéppel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a lisztes keveréket. A tésztát egy kisebb formába töltjük, és megsütjük.

 

Alsó és felső sütés: kb. 200 °C (előmelegítve)
Légkeveréses: kb. 180 °C (előmelegítve)
Gáz: kb. 3-4. fokozat (előmelegítve)
Sütési idő: kb. 10 perc

 

A megsült süteményt sütőrácsra téve hagyjuk kihűlni. 


Az étcsokoládét gőz fölött megolvasztjuk.  (én mikróban olvasztottam, egy pár csepp tejjel)

 

A kihűlt tésztát egy keverőedénybe jól összemorzsoljuk. Hozzáadjuk a rumaromát, a lekvárt (én esetemben a mascarponet) és a csokoládét, és alaposan összegyúrjuk.

 

A masszát 1 órát hűtőszekrénybe téve pihentetjük. Majd a masszából diónyi méretű golyókat formázunk, beleszúrjuk a pálcikákat, és 1 órára ismét hűtőszekrénybe helyezzük. 

 


A máz hozzávalóit mikrózható tálkába tesszük, és mikróban felolvasztjuk. (Nem szabad „magára hagyni”, mert gyorsan odaég, szóval figyelni kell :) persze lehet gőz felett is olvasztani, az biztonságosabb, de nekem most ehhez nem volt kedvem :) )

 

A golyókat bevonjuk a mázzal, és tetszés szerint megszórjuk kókuszreszelékkel, mandulával, dióval, stb. Én úgy szoktam, hogy beleforgatom a golyókat a csokimasszába, aztán kiskanállal „helyre igazítom” :) A kész golyókat hűtőben tároljuk.

 

Én most próbaképp egy-két golyót simán mascarpone-val vontam be, és megszórtam kókuszvirág cukorral. Szerintem szép is lett, és nagyon finom is :) Azt hiszem ez a kis mennyiségű cukor belefér még az egészséges életmódba is :)

 

Nekem ebből az adagból 13 db lett.

 

Ch-t csak nagyjából számolgattam, szerintem nem vészes, kb. 4 gr/db.

 

 

Egyébként bármilyen piskótából, süti maradékból el lehet készíteni, tehát nincs igazán határ :) Én legközelebb (cukormentes)tejcsokival fogom kipróbálni, mert azért mégis csak az az igazi csoki fíling :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése