2022. július 29., péntek

Csavart pikáns rudacskák Aleda konyhájából

Csavart pikáns rudacskák Aleda konyhájából

 

(http://aledakonyhaja.blogspot.hu/2011/04/csavart-pikans-rudacskak.html )

 

Az eredeti receptet feleztem, a lisztet lecseréltem:

 

Hozzávalók:

 

Tészta:

-          25 dkg liszt (nálam: 10 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt, 10 dkg DW -50%-os liszt, 5 dkg DW Zero liszt)

-          75 gr joghurt

-          1 tojás

-          2 evőkanál olívaolaj

-          1 teáskanál só

-          1 csomag porélesztő

-          1 dl tej

 

Töltelék: (nálam)

 

-          3 dkg vaj (ebből maradt még a kenéshez is)

-          2-3 szelet füstölt főtt tarja (vagy sonka) apró darabokra vágva

-          egy kevés feta sajt (ízlés szerint, de el is hagyható)

-          reszelt sajt

-          parmezán sajt

-          metélő hagyma fűszer

-          a pizzás rudacskákhoz egy kis pizza szósz (saját készítésű)

 

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd duplájára kelesztjük, kb. 1 óra alatt. (én most kézzel gyúrtam, így elég lágy volt a tészta, kellett hozzá lisztet adnom. Ha géppel csináljuk, akkor lehet, hogy egyszerűbb dolgunk lesz :) )

Amikor megkelt, kb. fél cm vastagra téglalap formára nyújtjuk, a felét megkenjük a vajjal, eloszlatjuk rajta a sonkát, sajtot, (tetszőleges tölteléket), a másik felét ráhajtjuk, majd pizzavágóval „felcsíkozzuk”, és megcsavarva sütőpapíros tepsire tesszük. Fél órát újra kelesztjük. Az eredeti recept szerint tojással kell megkenni, de mivel nekem maradt a kimért vajból, így azzal kentem meg, szerintem így is jó lett. Előmelegített sütőben (gázon nálam 4-es fokozat) kb. 20-25 perc alatt megsütjük.

 

Én most elfeleztem a megkelt a tésztát, és az egyik adag pizzás lett, ami abban merül ki, hogy tettem rá egy kevés pizzaszószt is :)

 

Nem számoltam pontosan, de durván 115-120 gr CH van benne, és nekem ebből az adagból 23 db lett, szóval durván 5 gr CH/db.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése