2022. augusztus 8., hétfő

Túrógombóc mákos köntösben málnaszósszal

 Túrógombóc mákos köntösben málnaszósszal Hozzávalók: 25 dkg túró 10 ek. darált zabpehely 1 tojás 1-2 kk. reszelt citromhéj Elkészítés: A túrót villával összetöröm, mehet bele a felvert tojás, a darált zabpehely és a citromhéj. 30 percet állni hagyom. A mákot egy kis eritrittel kávédarálón addig megdarálom, amíg pihen a gombóc masszája. Pihentetés után vizet forralok, ha forr vizes kézzel gombócokat formálok, és beleteszem a vízbe, miután feljön a víz felszínére, megfordítom és kb. 1 percig főzöm. Lyukaskanállal kiszedem és megforgatom az eritrites mákban. Szederöntettel leöntve tálalom. 8 db gombóc lett belőle (kb. 3,5-4 cm átmérőjűek). Tipp: Bármilyen bogyós gyümölccsel finom az öntet. Szederöntet Hozzávalók: kb. 10-15 dkg szeder pici folyékony édesítővel (Süssina) pici víz, ha szükséges 1 ek. darált útifű maghéj Elkészítés: A szedret (én a tavalyi fagyasztottat használtam) kiolvasztottam szobahőmérsékleten és az édesítővel és fedő alatt főzöm, ha szükséges egy kis vizet öntök alá. Belekevertem a darált útifű maghéjat, besűrűsödött, és kész. Levettem a tűzről. Hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése