2022. január 4., kedd

Betyárgombóc

 

Betyárgombóc

DSCF8989.JPG
Hozzávalók:

·         ½ kg daráltsertéscomb vagy darált pulykamelle

·         1 tejföl

·         1 fejhagyma

·         3 gerezd fokhagyma

·         2 gomba konzerv

·         5-6 dkg füstölt szalonna

·         őrölt pirospaprika

·         bors

·        

·         1 tojás

 

A szalonnát kockára vágom és kisütöm, majd kiveszem az edényből és a darált húshoz adom .  A kisült szalonnazsírra dobom a kockára vágott hagymát és fokhagymát és üvegesre dinsztelem.  Meghintem egy kis pirospaprikával és felöntöm vízzel.  Közben elkészítem a gombócokat, a darált húst összekeverem ízlés szerint sóval, borssal, 1 tojással és a kisült szalonnával. Vizes kézzel kis gombócokat formázunk, és a forrásban lévő pörkölt alapba tesszük. Bele tesszük a gombánkat is és ízesítjük sóval, borssal, készre főzzük. A végén behabarjuk egy tejföllel.

Én most a tejfölt simán beleraktam és egy kevés zabpehellyel sűrítettem.     

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése