2022. január 23., vasárnap

fahéjas fátyol kovásszal

 A mérce 2,5 dl-es bögre! Hozzávalók: – 3 bögre fehér finomliszt (37,5 dkg) – 1 bögre 2,8%-os tej (2,5 dl) – 10-15 deka kovász, vagy nyanya, vagy amit akartok… – 2 púpos evőkanál kristálycukor – 5 dkg vaj – 1 tojás – 1 mokkáskanál só A töltelékhez: – 7 dkg vaj – fél bögre kristálycukor (8 dkg) – 2 csapott teáskanál őrölt fahéj Elkészítése: 1. Langyos tejben feloldjuk a kovászt, hozzátesszük a tészta hozzávalóit, megdagasztjuk. 2. Kelesztjük, majd 3x fél óránként hajtogatjuk. 3. Amikor már jól megkelt, lisztezett felületen 30x50 centis téglalappá nyújtottam, amit megkentem az előzőleg felolvasztott vajjal, majd megszórtam a fahéjjal összekevert cukorral. Fontos: a vajból és a fahájas cukorból is kihagytam egy-egy evőkanálnyit, amit a tetejére tettem később. 4. A téglalapot hat egyenlő csíkra vágtam (a rövidebbik oldalánál), majd a csíkokat egymásra helyeztem. 5. Magyarán kaptam egy emeletes csíkot, amelyet további hat kockára vágtam óvatosan. 6. Ezeket a kockákat kivajazott püspökkenyérsütő formába sorakoztattam élével, ahogyan a fotón is látható. Megkentem a tetejét a maradék vajjal és meghintettem a maradék fahéjas cukorral. ÉN EZUTÁN HŰTŐZTEM, ÉS REGGEL SÜLT. DE KELESZD MEG, ÉS SÜSD MEG MOST, HA AKAROD!  JÓ ÉTVÁGYAT! Eredeti reci: http://rupanerkonyha.cafeblog.hu/2015/07/28/fahejas-fatyol-bogresen/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése