2022. január 4., kedd

Esztoni kringel

 Esztoni kringel Recept:Kovászolt kovász 10 deka víz,10 deka sima liszt,1kanál kovászErre 12 óra múlva ugyanezzel a mennyiséggel,kivéve a kovászt,ráetetünk.24 óra telt el.Kezdhetjük a dagasztást.A kovászolt kovászhoz hozzáadunk:150ml langyos tejet50 deka sima lisztet/gyermeim volt/1egész tojást1sárgáját6 deka vajat2 leveses kanál porcukrotcsipet sótEzt kb. 10 perc alatt az Etus bedagasztotta Addig elkészítettem a tölteléket:10 deka meleg vaj7kanál cukorral5 csapott kiskanál őrölt fahéjjalkikeverve.Kása állagú tölteléket kapunk.15 deka diót ledarálunk,én most mozsárban törtem meg.A tésztát egy órán át kelesztettem.Majd vékonyra sodortam,megkentem a töltelékkel,megszórtam a dióval.Szorosan feltekertem,majd a tésztát egy éles késsel hosszában kettévágtam.A két végét összecsíptem,koszorúra fontam,és a spajzban,kk.15fokon kelesztettem 7 órán át.200 fokos sütőben,15 percig gőzben,majd kiszellőztetve a sütőt még további 15 percet sütöttem.Igazi finomság,karácsonyi illatok a házban

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése