2022. január 4., kedd

Gőzgombóc kicsit másképp

 Gőzgombóc kicsit másképp (Bielisz Erzsébettől) Gőzgombóc kicsit másképp (Bielisz Erzsébettől) A kedvenc kalácsom receptjét használtam ehhez a gőzgombóchoz,és nem okozott csalódást! 20 dkg kovász 3dl tej 3 ek cukor 1 tk vaníliáscukor csipet só 1 db tojás 40 dkg finomliszt 10 dkg rétesliszt 7 dkg vaj Dagasztás után kb 4 órát kelt, nem hajtogattam. Lisztes deszkán nyújtottam kb 1 cm.vastagra,és egy pohárral szaggattam ki. Közepükbe áfonyalekvárt tettem majd gombócokat formáltam. Egy órát kelt még, aztán gőz fölött főztem meg, mint a knédlit. Egy nagy lábasba vizet tettem, a tetejére szorosan rakötöttem egy fehér konyharuhát. Mikor forrt a víz akkor 4 db gombócot tettem rá, majd lefedtem egy magasfalú tállal ami pont passzolt rá, hogy ne jöjjön ki a gőz ! 14 percig hagytam a gőzben főni Főztem hozzá egy vaníliasodót. Cukros mákkal és cukros kakaóval ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése