2022. január 23., vasárnap

kakaos fonott kalacsKakaós fonott kalács

Kakaós fonott kalács 4 –es fonással - 300 g rétesliszt - 200 g fehérliszt - 1 tk csapott só - 5 ek kristálycukor - 250 ml tej - 50 g olvasztott vaj vagy margarin - 7 g por élesztő - 1 egész tojás + 1 sárgája összekeverve - 1 ek / --- kakaó Elkészítés 1. A száraz anyagok után a folyékony anyagok kerülnek az üstbe a kakaó kivételével. 2. Bedagasztom a tésztát, majd kiveszem a gépből, elfelezem és az egyik tésztába beledagasztom a kakaót. Akinek osztott üstje van, felezze a hozzávalókat és az egyikhez adja a kakaót. Így egyszerre be tudja dagasztani a kalácsot. 3. Letakarva fóliával pihentetni a tésztákat 5-10 percet, majd mindkét tésztát 2 felé vágtam. 2 kakaós és 2 világos tésztát külön - külön kisodortam kb 30 cm –re. A tésztát 4 –es fonással megfontam, és a két végénél megtoltam, hogy kicsit magasabb legyen a kalács. Az üstből kivettem a lapátokat, a tésztát belehelyeztem. Az üstnek majdnem teljesen a felső széléig kelesztettem. A kalácsot 50 percig sütöttem a legsötétebb színen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése