2022. január 23., vasárnap

DARÁZSFÉSZEK

 DARÁZSFÉSZEK DEMETER SZILVI RECIJE ALAPJÁN SZABADON. http://demeterszilvia.blogspot.hu/2014/02/erdelyi-darazsfeszek.html?m=1 az eredeti reci. De mivel benéztem, nálam így alakult: Hozzávalók: - 25-30 dkg előtészta, (vagy nyanya) ami nálam inkább öregtészta volt. (előző este 2 kanál kovász, 20 deka liszt, 1 deci víz) - 2 dl langyos tej A tésztához: - a 2 dl langyos tejben elmosott kovászos cucc - 50 dkg liszt - 1 citrom reszelt héja - 20 dkg porcukor - 20 dkg vaj - 5 db tojássárgája - picike só Ezeket bele a dagasztóba, és jól begyúrni. Ha ragad, kis liszt még mehet mellé. Az 5 fehérjét felvertem gőz fölött habnak cukorral, (édesre) kettévettem, az egyikbe darált mák, a másikba durvára aprított dió került. íA tészta nálam kb. 1 órát kelt nálam, amikor az alját kicsit alágyúrmáztam, vártam még kb fél órát, aztán ketté vettem. Vékony téglalapra nyújtottam, megkentem a habos cuccal, feltekertem, jó ujjnyi vastagra vágtam, és tepsiben kelt még kb. 1 órát. HOZZÁTESZEM, NÁLAM JÓ MELEG VOLT A KONYHÁBAN, A KELÉSI IDŐT EZ BEFOLYÁSOLJA! Ne az órát, hanem a tésztát nézd!  Forró sütő, amikor elkezdett pirulni, átkentem forró cukros tejjel, és úgy sütöttem készre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése