2021. december 16., csütörtök

Ecetes sajtos rúd

Ecetes sajtos rúd

Hozzávalók:

  • 70 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 teáskanál só
  • 50 dkg margarin
  • 12 evőkanál víz
  • 2 evőkanál 20 %-os ecet

A tetejére:

  • tojás
  • reszelt trappista sajt

Elkészítése:

A lisztet elkevertem a sütőporral, gyúródeszkára szitáltam, majd hozzáadtam a sót.

Elmorzsoltam benne a margarint, majd a vízzel elkevert ecettel együtt egynemű tésztává állítottam össze.

Letakarva egy éjszakán át pihenni hagytam.

Másnap félujjnyi vastagra kinyújtottam, megkentem enyhén felvert tojással és megszórtam reszelt sajttal.

Derelyemetszővel rudakra szabtam, majd előmelegített, 180 fokos sütőben bő negyedóra alatt készre sütöttem.

Túrós-sajtos rúd

hozzávalók / 12 adag

elkészítés

  1. A sajtot finom lyukú reszelőn lereszeljük. Elveszünk belőle 5 dkg-ot.
  2. Az 5 dkg sajtot, lisztet, vajat, túrót és egy tojássárgáját összegyúrunk, és folpackba csomagolva fél órára hűtőbe tesszük pihenni.
  3. A pihentetett tésztát enyhén lisztezett munkafelületen kinyújtjuk 0,5 cm vékonyra, megkenjük a maradék tojásfehérjével, megszórjuk a maradék sajttal, vékony rudakra vágjuk fel, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük.
  4. 190 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen, 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük.
  • sütési hőfok: 190°C

 

Házi pilóta

Hozzávalók 30 darabhoz:

  • 25 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • 12 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál tej
  • 1 evőkanál kakaópor
  • 1 evőkanál liszt
  • fél csomag vaníliás cukor
  • fél csomag sütőpor
Krémhez
  • 15 dkg vaj
  • 12 dkg porcukor
  • 5 dkg kakaópor

Elkészítés ideje:Elkészítés: 25 perc, pihentetés: 1 óra, sütés: 12 perc

Elkészítés:

A tésztához a cukrot és a tojást keverd össze, majd add hozzá a kissé megolvasztott vajat, a tejet, a vaníliás cukrot, végül a sütőporral vegyített lisztet. Alaposan dolgozd össze. Géppel egyszerűbb, de kézzel is gyúrhatod. Ha jól összeáll a tészta, vedd ketté. Az egyikhez tegyél még egy evőkanál lisztet, a másikhoz pedig egy evőkanál cukrozatlan kakaóport. Csomagold fóliába, és rakd egy órára a hűtőbe.

Pihentetést követően lisztezett felületen nyújtsd ki mindkét tésztát körülbelül négy milliméter vastagra, majd szaggasd ki. Pakold a kekszeket egy sütőpapírral bélelt tepsibe. Tedd 180 fokra előmelegített sütőbe, és süsd meg körülbelül 10-12 perc alatt. Vigyázz, mert a keksz gyorsan pirul.
A krémhez a vajat olvaszd fel, add hozzá a cukrot és a kakaót, majd jól keverd össze. Fontos, hogy ne forrjon. Ha kihűl a massza, ragassz vele össze egy kakaós és egy sima kekszet. Ezt addig folytasd, amíg el nem fogy az összes alapanyag.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése