2021. december 16., csütörtök

Édes (csiperke) gomba kekszek

Édes (csiperke) gomba kekszek

IMG_5395

Megláttam és megszerettem. Kész, nincs mese, ezek a gombák….akarom mondani kekszek isteniek! :)

Szerintem az oviba is jópofa nasi, ha mondjuk névnapos a gyermek és visztek be valami finomságot, ezek is jussanak eszetekbe! :)


2 tepsihez:

23 dkg szobahőmérsékletű vaj
1 bögre (2,5 dl) porcukor
2 tojás
1 tk. vanília kivonat
3 bögre liszt
1 bögre étkezési keményítő
1 csomag sütőpor
1 ek kakaópor

200 fokra előmelegítjük a sütőt és két tepsit lefedünk sütőpapírral.
a vajat a porcukorral kikeverjük robotgéppel.
Hozzákeverjük a vaníliát és a tojásokat egyesével.
A sütőport, a keményítőt és a lisztet alaposan összeforgatjuk, majd először fakanállal, végül kézzel egyneművé gyúrjuk a keksz masszát.
Diónyi gombócokat formálunk belőle, tele rakunk két tepsit.
Ne tegyük őket szorosan, mert a sütőportól és a nyomástól picit terülni fognak. :)

IMG_5389
Ezután egy kis flakonka (nekem dr.Oetker-es rum aromás flakonka) száját bevizezzük, majd kakaóporba mártjuk és belenyomjuk a gombócok közepébe.

IMG_5393IMG_5391

Ezzel kialakítva a tönköt.

IMG_5394

Mindegyik nyomás előtt mártsuk az üveg száját a kakaóporba és a felesleget rázzuk le róla. :)
Mielőtt valaki megkérdezné mi szükség van a keményítőre: véleményem szerint a forma megtartásában van elég nagy szerepe, mivel a vajtól általában terülni szoktak, a sütőportól pedig jelentősen nő a térfogatuk….a keményítő picit segít formában tartani a kekszecskéket. Ha szeretnétek még vaníliásabbra (bár szerintem nem szükséges, készíthetitek keményítő “helyett” vanília pudinggal is. Azért idéző jeles a helyett, mert mint tudjátok az is keményítős, csak színezett, ízesített. 😉                Jó gombászkodást! 😀

 

Villámgyors, isteni dán keksz

IMG_8806

yorsan készen van, sütni sem kell sokáig és a siker GARANTÁLT!!!!
Fém dobozban lehet kapni a boltok polcain dán vajas kekszet. Horror áron, de amikor kapunk, akkor nagyon örülünk neki! :)Ez gyakorlatilag pathé, aminek egy (szerintem) egyszerűbb változatát is hozom hamarosan, sőt kakaós verzióban is megmutatom. Gyakorlaton is készítettünk, sőt vizsgára is (én készítettem) és a szakácsok nem győzték dicsérni! :)

Kezdőlap » ajándék » Villámgyors, isteni dán keksz

Gyorsan készen van, sütni sem kell sokáig és a siker GARANTÁLT!!!!
Fém dobozban lehet kapni a boltok polcain dán vajas kekszet. Horror áron, de amikor kapunk, akkor nagyon örülünk neki! :)Ez gyakorlatilag pathé, aminek egy (szerintem) egyszerűbb változatát is hozom hamarosan, sőt kakaós verzióban is megmutatom. Gyakorlaton is készítettünk, sőt vizsgára is (én készítettem) és a szakácsok nem győzték dicsérni! :)


Persze nem az én érdemem volt, hanem Györgyié, a tanárunké, hiszen Tőle származott a recept, mégis én kiviteleztem na! 😀


Maga a recept 3:2:1-es, könnyen megjegyezhető. ÉS hozzáteszem MENNYEI FINOM! Nagyon nagyon FINOM!

300 g finomliszt
200 g szobahőmérsékletű VAJ
100 g porcukor
1 nagyobb tojás
1 evőkanál vanília aroma
késhegynyi só

A száraz hozzávalókat elkeverjük és a vajat elmorzsoljuk benne.
Hozzáöntjük a vaníliát, a felvert tojást, és most már fakanál segítségével alaposan kikeverjük.
A masszát habzsákba töltjük és sütőpapírral fedett sütőlemezre karikákat formázunk

belőle….ha bírunk, mert nekem nem akart engedelmeskedni a tészta, így én minden igyekezetemmel próbáltam legalább egyenes csíkokat nyomni. :)
200 fokos sütőben 8-10 percig sütjük, amíg színesedni nem kezd a keksz.

 

 

Villámgyors pudingos kekszek

Ez egy olyan keksz, amit könnyen és gyorsan össze lehet dobni, 10 perc alatt készre sütünk és már ehetjük is. Az egész nem több 20 perc elfoglaltságnál.

IMG_8600

Akármilyen pudingporral elkészíthető. Annak idején készítettem – igaz kicsit másképp – tiramisus kekszeket is, azok is finomak voltak, de ezek finomabbak!
Főleg ha csokicseppeket is ültetünk a tetejükre! Hmmmm…….

25 dkg puha margarin
10 dkg porcukor
1 ek házi vaníliás cukor
25 dkg finomliszt

2 csomag pudingpor (amilyet szeretnénk, én vaníliással készítettem)

csokicsepp (opcionális)

 Mindent összegyúrunk, majd kis golyókat formálunk, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk őket, majd villával lenyomjuk kissé.
Ezzel mintegy mintázzuk is a felületüket. De ellapíthatod simán a tenyereddel is, majd 3-3 csokicseppet kicsit bele nyomhatsz a tésztába.
200 fokra előmelegített sütőben max. 10 perc alatt készre sütjük a kekszecskéinket!

Keksz szalámi         

Hozzávalók:

 

2 db nagyobb ostyalap

Krémhez:

1 kg háztartási keksz

4 dl tej

50 dkg cukor

2 ek. kakaópor

20 dkg vaj

ízlés szerint rumaroma

Elkészítése:

A fele kekszet ladarálom,a másik felét eltördelem.

A tejet,cukrot,rumaromát felteszem főni,belekeverem a kakaóport.

Félre húzom a tűzről,hozzá keverem a vajat felovadásig és utána a darált,majd a darabos kekszet keverem hozzá.

Nedves konyharuhára teszem az ostyalapot,majd forrón rákenem a fele tölteléket az egyik,majd a másik ostyalapra.2-3 percet várok vele,hogy az ostyalap puhuljon.

Szorosan feltekerem mind a kettőt és folpackba tekerve ,hagyom kihűlni majd a a hűtőbe teszem "összeérni".

1-2 óra múlva 1 cm-es darabokra szeletelem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése