2020. december 22., kedd

csokis dios zabpelyhes kekszek

 

Csokis keksz/Karácsonyi aprósütemények

 

Csokis-diós-zabpelyhes kekszek

 

 

Az eredeti recept:

Hozzávalók:

 

25dkg puha vaj 15 dkg cukor 1 cs vaníliás cukor 1 tojássárgája 30 dkg finomliszt ½ kk őrölt fahéj 10 dkg tejcsokoládé 10 dkg étcsokoládé 10 dkg fehér csokoládé

 

Elkészítés: 1. Keverőtálban kézi robotgéppel kihabosítjuk a vaj-cukor-vaníliáscukor hármasát, majd hozzádolgozzuk a tojássárgáját. Ezután hozzászórjuk a fahéjat, lisztet és a felaprított csokoládékat, jól összedolgozzuk, majd a hűtőbe költöztetjük pihenni 2-3 órára. 2. Szobahőmérsékletűre engedjük felmelegedni a tésztát, a sütőt előmelegítjük 175 fokra (gázsütőn 4-es fokozat) diónyi gombócokat formálunk, amelyeket egymástól három ujjnyira telepítünk a sütőpapírral borított tepsikre. Picit rájuk nyomunk egy pohár aljával, hogy kb. fél cm vékony korongokká lapuljanak szét. 18-20 perc alatt készre sütjük őket.

 

Ahogy Én csinálom:

 

A vajat felolvasztom. A liszt helyett: fele zabkorpa (zabpehely darálva), fele teljes kiőrlésű rozsliszt. Én evőkanállal szoktam keverni olyan kemény a tészta.

 

2. változat: +5 ek. kakaót (ha 20 %-osat akkor tényleg szép barna lesz).

 

3. változat:    4 ek. kókuszreszelék,

                        ½ kk. gyömbérpor,

            1 zöldcitrom héja+ pici lé

            A többi ua.

 

4. változat:    liszt= rízsliszt, kukoricaliszt, zabpehely liszt

 

És a csokit ki lehet váltani aszalt, aprított gyümölccsel!!

 

És a trükkök!!

 

Én a zabpelyhet a LIDL/ALDI-ban veszem, kb. 200,- és aprítógéppel darálom „lisztté”!

Ne félj a teljes kiőrlésű rozsliszttől nem lesz rossz íze a keksznek tőle!

Ha kész a süti pihentesd a tepsiben kb. 10 percig, amíg egy picit „kiszárad, megkeményedik”.

Én fém dobozban tárolom!

Ja és nekem a LIGA margarinnal sikerül tutira.

Azért is szeretem, mert ma összekeverem, holnap megsütöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése