2020. december 19., szombat

Mariann fel croissant

 

Mariann fel croissant

500g kenyérliszt, 205 g tej, 20g barna cukor, 70g víz, 9 g só, 200g kovász(én 100g-ot használtam)
300g vaj a lamináláshoz
1 tojás+1 tk tejszín, vagy tej a kenéshez
Az összes hozzávalót (a vajat, tojást nem) összedagasztjuk, amíg szép egységesen összeáll és berakjuk egy zárható dobozban a hûtôbe. 
Én úgy csináltam az idôbeosztást, hogy reggel összeraktam a tésztát, betettem a hûtôbe és este csináltam a laminálásokat, mert ezek után megint hûtôznie kell, és így másnap reggel már formáztam, kelesztettem, sütöttem.
Így este kivettem a tésztát a hûtôbôl, hagytam 45 percig szobahôn, addig elôkészítettem a vajat. Két zsírpapír között kb. 0,5 cm vastag kocka alakra nyújtottam. Ha nagyon melegszik be lehet tenni a fagyasztóba pár percre. Kinyújtottam a tésztát akkorára, hogy a vajat bele tudjam hajtogatni. A hajtogatásról linkelek egy videót, ezt kell csinálni háromszor, mindegyik között 30 perc szünet a hûtôben.
https://m.youtube.com/watch?v=R7fvzulnEgc
Ezután a tésztát befóliázzuk és megy a hûtôbe reggelig, akkor kivesszük és hagyjuk szobahôre melegedni 30-45 percig, aztán kinyújtjuk 0,5 centire, felvágjuk háromszögekre és megformázzuk a croissantokat, rárakjuk a tepsire és zacskó alatt duplájára kelesztjük, nekem ez kb. 4 óra volt, ekkor lekenjük a tojásos keverékkel és 220 fokos elômelegített sütôben sütjük 10 percig gôzzel, majd levesszük 190 fokra és addig sütjük, amíg szép barnák lesznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése