2020. december 19., szombat

gépi kukorica kenyér

 

Az interneten csak sütőben elkészíthető kenyereket találtam, de az a recept a kenyérsütő gépben katasztrofális eredményre vezetett.

Egy öszvér módszert választottam, mert azt tapasztaltam, hogy a gép nem keveri össze rendesen az alapanyagokat.

Ennek több oka is van.

Az egyik, hogy kisebb mennyiségből készítem, mint a hagyományos kenyeret, a másik pedig a liszt...

Ezért először külön összekevertem az anyagokat.

Hozzávalók:

320 ml víz

300 g kukoricaliszt

30 g amaránt

10 g olaj

1 teáskanál só

15 g élesztő

A tészta természetesen lazább, puhább, mint a hagyományos kenyértészta.

De azt tapasztaltam, hogy keveréskor leválik az edényoldaláról.

Kb. így néz ki:

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxBkHfMRMPY6uRMwXM6KyGaTM0sZj05yMn_lDr2AXboHE6_YlMLwGzlQiKxZIraSlQa5IsNjEzAN4LIfCpb96T2G1gOk6Oz6DjJ_Rx7Q_YqLr_qBQFcvvLFgMt-mU7wETjGGxTvKiPNwI/s320/gm+009.jpg

A kenyérsütő gépet jobb híján lapátok nélkül elindítottam gyorsprogramon, 1 óra 20 perces program.

13 perc múlva megáll a keverés, ekkor beleöntöttem a masszát.

Elég könnyen kijött az edényből.

Utána elindult a kelesztés, ez az én gépemen 27 percig tart.

Én ilyenkor mindig letakarom egy konyharuhával a gépet, hogy ne szökjön a meleg!

Akkor kezdené a sütést, de nálam a gyors program csak közepes héjszínt engedélyez, viszont én jobban szeretem világosan. Így nem lesz olyan kemény a héja.

Ezért ilyenkor a rendes kenyérnél is le szoktam állítani a programot, és csak sütésre állítom, világos héjszínre 40 percre.

Most is ezt tettem, és vártam:-)

Aztán kivettem a kenyeret, rácson hűtöttem.

Íme az eredmény:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjD_58Yxv8PbHIFnkfE0WMu3spSYbLhcTHZnR8QFt5MqhbqnaY4TBWgK8x2CegLt3ic53j_VXVo3O1aN9KSWydKQB4idOJJk7VzPk731p_HdYcDB25p17gURlgQHZY9K_8Oww5w4sZ5qQs/s320/gm+010.jpg

Igen a tészta lapos maradt, de ez nem meglepő, mert hiányzik a sikér...

Viszont nagyon finom, puha lett:-)

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgtaV0T5lz2IOTdwdUB6Hlf24i_iqHP9333h7FzOvXsAbUfh1O3e_D5hopH0nkcJYwah9l4QELD8ZkSAqMJtE-MfhGewOWcdvD4bTnG58RBjd-9lBuAcd3beVUHr0jA9r_4EjdaBmkeHSY/s320/gm+013.jpg

A kenyér 55 dkg-os .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése