2020. december 19., szombat

Krémek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krémek

 

 

 

 

 

 

 

 

Erős Pista

80 dkg piros csípős paprika
20 dkg paradicsom
20-25 dkg só
Ezeket ledarálom...a sót utánna adom hozzá..én még meg botmixereztem a végén...legyen jó krémes...mehet üvegbe...

 

Ketchup

3 kg paradicsom
4-5 paprika
4-5 fej hagyma
1 fokhagyma
1 zeller a zőldje is kell bele
6 db alma
só ízlés szerint
oregánó, örölt babérlevél , kakukkfű, rozmaring
mindent egybe belerakok egy nagy fazekba... alaposan szétfőzöm....ez eltartt kb egy óra hoszt.... botmixerrel mixelem....újra felfőzöm...én szoktam ha úgy érzem hogy nem elég krémes... cukor mindenkinek a szája íze szerint mehet beletehát ha szükséges minidg mixelni és utánna újra felfőzni...mehet üvegekbe amit előtte ki kell főzni... szóval forrón üveg töltöm és egy hajszálnyi olajat teszek a tetejére szárazdunszt és ha kihült mehet a polcra

gulyáskrém
1,5 kg paprika
1 liter saját paradicsomlé... 100%-os kell hozzá
6 fej hagyma
1 fej zeller én beleraktam a zőldjét is
5 babérlevél
1/2 ek örölt kömény
1 tk örölt bors
4 ek só
2 ek barna nádcukor..lehet sima is
1 dl olaj
erős paprika ha valaki szereti erősen, én fele fele arányba készítettem
só és cukor kivételével mindent lábasba rakok, sokáig alaposan szét kell főzni...a babérlevelet ki kell venni mixelni kell... ujra főzni és most kell bele a cukor és só... sűrűre kell főzni...még melegen üvegbe szedni fejre állítani és így kell szárazdunsztba kihűteni ... én belekanalaztam egy részét jégkockatartóba és mikor megfagyott kiütögettem, mehet zacskóba a fagyóba


Piros arany :
2 kg szép pirosra érett paprika
2 db csípős pirosra érett paprika, ha csípősen szereted akkor 5 is lehet
4 fej hagyma
5 szép piros paradicsom
1,5 dl olaj
1 evőkanál só
paprika, paradicsom, hagyma, felaprózva, olaj só hozzáadva... egy nagy méretű tálba helyezve, felteszem főni... alaposan szétfőzöm... botmixerrel pépesítem... újra felfőzöm... megint botmixerezem....kifőzött üvegekbe szedem... száraz dunsztba kihűtöm...nem fog megromlani, mert kétszer főztük fel...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése