2020. december 19., szombat

Túrós-tejszínes-barackos torta

 

Túrós-tejszínes-barackos torta

Hozzávalók

1 db 2 tojásos olajos piskóta ( 22 cm tortaforma )

2 db tojás
1 csipet só
100 + 60 g cukor
175 g liszt

75 ml tej

75 ml olaj
1/2 tasak sütőpor

 

Krém:
100 g porcukor (ízlés szerint változtatható

450 g túró
400 ml  tejszín (Meegle cukrászhab)

1 citrom héja

½ citrom leve

½ narancs héja

2 cs, habfixáló

gyümölcs aprítva

Díszítés: 
200 ml tejszín

1 cs. habfixáló

150 g jó minőségű étcsokoládé

Elkészítés:

Piskóta: Külön kimérek mindent. Egyik edénybe a liszt és a sütőpor, a másikba a cukor, a tej, az olaj és a tojássárgája kerül. a harmadik edénybe a tojásfehérje csipet sóval, pár csepp citromlével, a negyedikbe a cukor, ami a habba fog kerülni.

A tojásfehérjét elkezdem habbá verni, közben hozzáadom a cukrot és kemény habot verek belőle.

Kézi habverővel elkeverem a tejet, olajat, tojássárgáját és a cukrot. Rászitálom a sütőporos lisztet. Óvatosan összekeverem az egészet, majd robotgéppel magas fokozaton 1,5-2 percig keverem, míg szép sima lesz és kivilágosodik.

Fokozatosan hozzáadagolom a felvert tojáshabotl

Ezután tortaformába teszem, aminek csak az aljára teszek sütőpapírt.

175 fokon sütöm, míg szép színt nem kap! Tűpróbával ellenőrizzük.

Krém: Az áttört túrót kikeverem a cukorral citromlével, citrom és narancshéjjal.

A cukrászhabot (tejszínt) habbá verem a habfixálóval, és óvatosan összekeverem a túróval.

A torta külső burkolására egy kis adag krémet külön veszek – még az apró darabokra vágott őszibarack (eper, málna, stb.) hozzáadása előtt!

A piskótát 2 fele vágtam. A tortaformába raktam az alsó lapot, a krémet és végül a felső lapot. Hűtőben kb. ½ órát dermesztettem. Majd a tortaformát leszedve – a félretett krémmel beburkoltam.

Csokiháló: A csokoládé 2/3-át vízgőz felett felolvasztottam, majd a tűzről levéve hozzáadtam a maradék csokoládét és folyamatosan kevergetve felolvasztottam (gyors temperálás).

A tortát körbemértem, majd a magasságához 2cm-t hozzáadva – sütőpapír csíkot vágtam, amire a csokihálót rajzoltam. Mielőtt a csokoládé teljesen megszilárdulna, körbe rásimogatom a tortára és pár percre hűtőbe teszem, A hűtőből kivéve a papírcsík szépen leválasztható a csokiról.

Díszítés: A tetejére a tejszínt habbá verem a habfixálóval, és díszítőcsöves habzsákkal kedvünk szerint díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése