2020. december 19., szombat

LEKVÁROS RAVIOLI

LEKVÁROS RAVIOLI

http://izzeleslelekkel.blogspot.hu/

Nagyon finom, omlós , pikáns és garantáltan  hamar elfogyó sütemény! Aki szereti a linzereket, feltétlen ki kell próbálnia!

HOZZÁVALÓK:

·       500 gramm liszt

·       fél csomag sütőpor

·       1 csipet só

·       1 tojás

·       1 ek. vanília aroma

·       275 gramm lágy vaj

·       150 gramm porcukor

·       2 ek. tejföl

·       1 citrom reszelt héja

TÖLTELÉKHEZ:

·       bármilyen lekvár, minél pikánsabb, annál jobb

LEKÉNSHEZ:

·       1 tojás + 1 kk. tej

ELKÉSZÍTÉS:

A vajat a porcukorral habosra keverem, majd hozzáadom a kissé felvert tojást, a vanília aromát, citromhéjat, és a sót. Az átszitált liszthez hozzákeverem a sütőport, majd alaposan összekeverem a vajas masszával. Lisztezett felületen átgyúrom, majd kettévágom és cipóvá formálom. Mindkét cipót 1 órára hűtőbe tettem, de az sem baj, ha többet csücsül a hidegen.

Pihentetés után elővettem az egyik gombócot, és vékonyra, 2-3 mm vastagságúra nyújtottam. Megkerestem az egyik cikkcakkos szélű kiszúrómat, az enyém átmérője 6 cm, és kiszaggattam vele a tésztát.  Sütőpapírral bélelt tepsire raktam őket. A tojást szétválasztottam, fehérjét villával felvertem, és megkentem a korongokat. Mindegyik közepére egy kiskanálnyi lekvárt tettem. Elővettem a másik gombócot is, azt is kinyújtottam, ugyanazzal a kiszúróval kiszaggattam, majd mindegyik közepét derelyevágóval kereszt alakban bevágtam, mint egy + jel……. Vigyázzunk, csak a közepét, a szélétől maradjon bőven hely! Ráhelyezzük őket  a lekváros korongokat és egy pálinkáspohár segítségével összetapasztjuk őket oly módon, hogy a + jel a pohár közepén legyen. Így a tésztánk közepe kiemelkedik, a széle pedig összetapad…vigyázzunk, nem kell nagyon rányomni a poharat, nehogy átszakítsuk a tésztát! Mindegyik tetejét megkenjük a tojás sárgájával összekevert tejjel, majd 180 fokos sütőben pirosra sütjük!

Jó étvágyat!

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése